همکاری ایران و ایتالیا در ساخت تجهیزات نوین دریایی/ ارتقای امنیت کشتی‌های تجاری 2 کشور در خلیج عدن

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

همکاری ایران و ایتالیا در ساخت تجهیزات نوین دریایی/ ارتقای امنیت کشتی‌های تجاری 2 کشور در خلیج عدن

 
 
 فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هماهنگی‌های لازم جهت توسعه روابط در راستای تعمیرات اساسی (اورهال) تجهیزات و همچنین ساخت تجهیزات نوین دریایی میان 2 کشور ایران و ایتالیا صورت گرفته است.

امیر دریادار «حبیب‌ الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس با اشاره به حضور هیئت نظامی ارتش ایتالیا در ایران اظهار داشت: با توجه به اعلام آمادگی طرف ایتالیایی، نشست بسیار خوب و ارزشمندی را با نمایندگان این کشور برگزار کردیم؛ که طی آن در خصوص توسعه دیپلماسی دریایی و همکاری‌های مشترک در ابعاد مختلف بحث و تبادل نظر انجام شد.

وی با تأکید بر اهمیت مباحث آموزشی و استفاده متقابل از تجربیات در حوزه دریا گفت: یکی از مواردی که هر 2 طرف به آن توجه ویژه داشتند، ارتقای همکاری‌ها در حوزه آموزش از پایین‌ترین سطح مقطع تحصیلی تا کارشناسی ارشد بود؛ که در این رابطه موضوع تبادل استاد و دانشجو مطرح و هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به طرح موضوعات فنی بین نمایندگان 2 کشور اشاره کرد و افزود: در این رابطه هماهنگی‌های لازم جهت توسعه روابط در راستای تعمیرات اساسی (اورهال) تجهیزات و همچنین ساخت تجهیزات نوین دریایی میان 2 کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین جهت ارتقای امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های 2 کشور در برخی مناطق به‌ویژه خلیج عدن هماهنگی‌هایی انجام شد.

امیر سیاری یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این دیدار را پهلو گرفتن و بازدید ناوگروه‌ها از سواحل و مناطق مختلف عنوان کرد و گفت: در این رابطه مقرر شده که به‌زودی ناوگروه ایتالیایی به ایران سفر کند، و ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی نیز در راستای توسعه دیپلماسی دریایی به ایتالیا سفر کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش آمادگی لازم را دارد تا در تمامی ابعاد بنا به نیاز طرف مقابل، کشورهای دوست و هم‌پیمان را کمک کند.

انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا